توقف فعالیت سایت عوض‌زاده دات کام

امروز

سلام. اولین نوشته این سایت رو دقیقا ۴۲۵۶ روز پیش در ۷ تیر ۱۳۹۰ اینجا نوشتم. البته سایت رو خیلی قبل‌تر از این راه انداخته بودم. یعنی بیش از ۱۱ سال از راه‌اندازی این سایت می‌گذره و هزاران نفر آموزش‌های متفاوتی که اینجا منتشر کردم رو دیدن و رایگان مهارتی رو یاد گرفتن که از این بابت خوشحالم.

با توجه به تغییر نام خانوادگی من به ادیب و سایت جدید MrAdib.com و نسخه بلاگ فارسی در blog.MrAdib.com و نگهداری این سایت باتوجه به ترافیک بالا و دردسرهای متفاوتش، تصمیم گرفتم فعالیت این سایت رو به‌عنوان یک بلاگ متوقف کنم و اون رو تبدیل به یک سایت استاتیک کنم تا راحت‌تر قابل انتقال باشه و احتمالا روی گیت‌هاب منتشر خواهد شد. به این ترتیب تنها تفاوتی که شما احساس می‌کنید این خواهد بود که امکان کامنت‌گذاری غیرفعال خواهد شد.

اگه باهام کار داشتید میتونید بهم ایمیل بزنید به آدرس hi ات‌ساین mradib.com اگه بعد از چند روز جواب ندادم ایمیل یادآوری بزنید.

تمامی آموز‌ش‌ها در کانال یوتیوب مستر ادیب آپلود شده و از اونجا در دسترس خواهد بود. هم‌چنین یک نسخه هم در گیت‌هاب ذخیره شده که از طریق لینک‌های زیر در دسترس خواهد بود. کل پلی‌لیست‌های کانال یوتیوب مستر ادیب رو میتونید از اینجا ببینید. آموزش جدیدی اگه تهیه کردم اونجا منتشر میکنم.

دوره‌های جدیدتر با عنوان مستر ادیب

دوره‌های قبلی

تغییر نام خانوادگی به ادیب و چند نکته

1024 روز پیش

سلام
بعد از نزدیک به یک سال از آخرین پست و دو سال پس از آخرین مطلب آموزشی دارم این مطلب رو منتشر میکنم! روزگار چه زود میگذرد. آخرین سالگرد تولد سایت که براش خبر منتشر کردم مربوط به ۵ سال پیشه!

چند تا نکته رو لازم دیدم که بگم. یک اینکه نزدیک به ۵۰۰ تا دیدگاه مونده بود که فرصت بررسی نشده بود که الان دارم تاییدشون میکنم و ایشالا تا سحر همه رو منتشر میکنم ولی واقعا پاسخ دادن به سوالات چندین ساعت وقت میگیره پس عذر بنده رو پذیرا باشید که پاسخ ندادم و فقط منتشر کردم. البته دوستانی که سوالات حساس‌تری دارن معمولا شماره یا ایمیلم رو گیر میارن و از اون طریق تماس میگیرن.

مورد دوم اینکه نام خانوادگی بنده از عوض زاده کاکرودی به ادیب تغییر پیدا کرده. پس اگه توی سایت یا جای دیگه دیدید جواد ادیب بهتون پاسخ داد تعجب نکنید:) فرصت بشه درباره این تغییر هم خواهم نوشت. تخلص جدید بنده هم مستر ادیب هست و وب‌سایت بنده هم بزودی در آدرس MrAdib.com راه‌اندازی خواهد شد که پس از راه‌اندازی کامل مجدد اینجا اعلام میکنم.

قصد دارم سری جدید آموزش‌ها رو با توجه به تغییر نسخه آفیس به ۲۰۱۹ ضبط کنم و ایشالا فرصت برای این کار خالی بشه و خدا عمری بده که بتونم دوره جدید رو ضبط کنم. سریع‌تر از همیشه و مختصر و مفید و کامل و جامع خواهد بود.

آموزش جاوا اسکریپت هم فرصت نشد هنوز آپلود کنم و مطلبش رو کار کنم. تبدیل کردنش به فرمت mp4 زمانبر هست.

عزیزان ایمیل‌ها رو معمولا هر چند روز یکبار جواب میدم پس لطفا کمی تامل کنید. اینستاگرام هم یکسال اخیر فعالیت نداشتم هفته پیش دیدم یه بنده خدایی سوال پرسیده بود بعد چون جواب نگرفته بود فحش داده بود! لطفا سوال رو از طریق شبکه‌های اجتماعی نپرسید. بهترین راه ایمیل زدن هست.

اجازه‌نامه عمومی برای بازنشر رایگان تمام ویدیوهای آموزشی

1375 روز پیش

سلام

با توجه به درخواست‌های زیادی که برای بازنشر ویدیوهام در سایت‌ها و اپ‌ها و شبکه‌های اجتماعی میشه، پیش‌تر این نکته رو بیان کرده بودم ولی مجدد با یک پست اختصاصی این نکته رو اعلام می‌کنم.

بازنشر رایگان ویدیوهای آموزشی بنده رایگان است و نیاز به کسب اجازه نامه ندارد.

نکات

  • تاکید می‌کنم بازنشر رایگان و این مجوز شامل مواردی که منجر به کسب درآمد هستند نمی‌شود.
  • برای کسب درآمد از طریق ویدیوهای آموزشی به هر مبلغی و به هر طریقی نیاز به کسب اجازه‌نامه رسمی است.
  • لطفا برای دسترسی به ویدیوها کاربر رو مجبور به ثبت‌نام یا لاگین نکنید.
  • لطفا ویدیوها را دستکاری نکنید، کات نکنید، آدرس‌ها و اسامی را تغییر ندید.
  • اگر لطف کنید و لینک به آدرس صفحه‌ای که ازش دانلود کردید رو هم به‌عنوان منبع بزارید خوشحال میشیم:)

 

درنهایت ممنون از شما که سعی دارید با بازنشر این ویدیوها به انتشار هرچه بیشتر علم‌های کاربردی در جامعه ایرانی کمک کنید. سپاس

 

باز کردن قفل ورود به سرور اوبونتو با کاربر روت

1532 روز پیش

تو نسخه‌های جدید توزیع‌های لینوکس مثل اوبونتو و به موجب برخی محدودیت‌ها که شاید برای افزایش امنیت به‌حساب بیاد دسترسی ورود با کاربر روت به سیستم‌عامل محدود شده و شما نمی‌تونید با یوزر روت به سرور لاگین کنید و وارد بشید. برای رفع مشکل می‌تونید در ادامه این آموزش رو دنبال کنید.

اگه دسترسی یوزر روت محدود شده باشه بعد از زدن رمز با پیغام خطای زیر مواجه شدید.

Permission denied, please try again.

ادامه دارد »»»

ترجمه بخشی از سخنرانی مارتین لوتر کینگ درباره ویتنام

1706 روز پیش

در بخشی از کتاب متون نثر ساده قسمتی از سخنرانی مارک لوتر کینگ که برخلاف عنوان کتاب نثر سختی هم داشت رو نیاز بود ترجمه کنم که با توجه به نبود منبع مناسب و زمانی که روی ترجمه گذاشتیم و جالب بودن متن و آشنایی من با این شخصیت که قبلا فقط اسمش رو شنیده بودم و شاید استفاده ثانویه توسط دانشجویان زبان انگلیسی اون رو منتشر می‌کنیم.

با توجه به متن سنگین این سخنرانی، هدف اصلی تلاش بر انتقال مفهوم بوده و این ترجمه تحت الفظی و کلمه به کلمه نیست و روان‌سازی و تصحیح روی اون صورت گرفته است.

motivational quotes keep moving forward
مارتین لوتر کینگ جونیور

 

مارتین لوتر کینگ یا مارتین لوتر کینگ جونیور، به (انگلیسی:.Martin Luther King, Jr) که در ۱۵ ژانویه ۱۹۲۹ متولد شد رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بوده‌است.

وی در یک خانوادهٔ متوسط در آتلانتا جورجیا به دنیا آمد. پدر و پدربزرگ وی از رهبران فرقهٔ باپتیست (تعمیدگرا) بودند و همین تمایلات مذهبی موجب ادامه تحصیل وی در رشتهٔ علوم دینی شد.

در پی بازداشت رزا پارکس، زن سیاهپوستی که با بلند نشدن از روی صندلی یک اتوبوس عمومی برای یک سفیدپوست زندانی شد، کینگ جوان رهبری جنبش تحریم سیاهپوستان را برعهده گرفت و به‌عنوان یک فعال مبارزه با تبعیض نژادی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا شهرت یافت. در سال ۱۹۵۷ به همراه ۶۰ رهبر سیاهپوست دیگر سازمانی را بنیان گذاشت که بعدها به کنفرانس رهبران مسیحی جنوب شناخته شد. وی در مبارزه علیه نژادپرستی از تعالیم مسیح، آبراهام لینکلن و مهاتما گاندی پیروی می‌کرد.

مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان مرد سال ازسوی مجله تایم برگزیده شد و در سال ۱۹۶۴ به‌عنوان جوان‌ترین فرد جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. اوج فعالیت‌های مبارزاتی مارتین لوتر کینگ در دههٔ ۱۹۶۰ و برای تصویب قانون حقوق مدنی بود. وی در سال ۱۹۶۳ در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاهان که دربرابر بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشینگتن دی‌سی برگزار شد، معروفترین سخنرانی خود را به‌نام «رؤیایی دارم» انجام داد که از مهم‌ترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌آید. دکتر لوتر کینگ در این سخنرانی، که در آن عبارت «رؤیایی دارم» تکرار می‌شد، دربارهٔ آرزوی خود سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که زمانی آمریکا طبق مرام و آرمان خویش زندگی کند و تحقق مساوات و برابری ذاتی انسان‌ها را به چشم ببیند.

ادامه دارد »»»